تاثیر الکل بر پوست

225899

تاثیر الکل بر روی پوست چیست؟

در این مطلب میخواهیم در رابطه با تاثیر الکل بر روی پوست. یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده زیاد از الکل منجر به خشکی و ترک‌های پوستی و خارش می‌شود که با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها برطرف خواهد شد. شرکت یوماسیل تولید کننده اسپری و مواد ضد عفونی کننده ای می باشد که فاقد این مشکلات است

 

نظر دکتر حمید رشنو در رابطه با تاثیر الکل بر پوست

دکتر حمید رشنو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این روزها تعداد زیادی از بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند بر اثر شست‌وشوی زیاد با مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و الکل دچار عارضه خشکی پوست و خارش دست شدند. وی در ادامه اضافه کرد: طبیعی است با وضعیت بیماری مسری کرونا اولویت با رعایت بهداشت و جلوگیری از سرایت این بیماری بوده و چاره‌ای جز شستن مکرر دست‌ها نداریم و خشکی پوست وجود دارد.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: برای جلوگیری از خشکی و خارش و ترک پوست نیاز است که از صابون‌های جامد و ملایم‌تری نظیر گلیسیرین استفاده شود. رشنو با بیان اینکه توصیه می‌شود به افراد که پس از شستشوی دست‌ها آنها را خشک و از کرم مرطوب‌کننده به مقدار کافی استفاده شود، عنوان کرد: حتی‌الامکان به‌منظور جلوگیری از شست‌وشوی بیشتر از دستکش‌های یک‌بارمصرف استفاده شود.

وی در مورد استفاده از الکل برای ضدعفونی دست‌ها گفت: الکل به پوست نفوذ می‌کند و نیاز است که از الکل‌های اتانول و طبی استفاده شود.

دسته بندی ها: مطالب
دیدگاه ها