برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی

برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی

برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی

در این مطلب میخواهیم در رابطه با برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی صحبت کنیم. همانطور که میدانید محلولهای الکلی حداقل حاوی 70 درصد الکل ( اتانول یا ایزوپروپیل یا مخلوطی از این دو) میباشد. محلولهای الکلی خاصیت ضد عفونی کنندگی خیلی خوبی دارند (ضدعفونی کننده های الکلی با توجه به اینکه خاصیت خونی انتی باکتریالی دارند فعالیت ضد ویروس ضعیفی بر روی ویروسهای غیر پوشینه دار دارند.)

 

برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی
برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی

 

ضد عفونی کننده های حاوی الکل

ضد عفونی کننده های حاوی الکل در از بین یردن میکروب نسبت به شوینده ها و صابون ها موثر تر هستند. بر اساس استاندارد سازمان یهداشت جهانی، ضد عفونی کننده دست پس از سی ثانیه میبایست توانایی از بین بردن 10 مرتبه باکتری و 10 مرتبه ویروس نسبت به تعداد اولیه باکتری و ویروس را داشته یاشد. برای محلولهای ضد عفونی کننده سطوح این مدت 30 دقیقه میباشد.

محلولهای الکلی پس از استفاده های مکرر سبب خشکی پوست بیماریهای شدید پوستی در برخی افراد و اسیبهای شدید ریوی میگردد.از دیگر ضعفهای محلولهای الکلی اتشگیر بودن انهاست.مسئله اتشگیر بودن این محلولها در فرایند تولید و بسته بندی و حمل و نقل و نگهداری نیاز به تمهیدات ویژه ای دارد.حادثه اتش سوزی خودرو مصرف کننده ایی که ماشین خود را جلوی افتاب پارک نموده بود و گرما باعث اتش سوزی محلولی شده بود.

 

محصولات یوماسیل
محصولات یوماسیل

 

ضدعفونی کننده های غیر الکلی (بر پایه نانو)

محلولهای غیر الکلی از نظر ایمنی دوستدار مصرف کننده بودن به محلولهای الکلی ارجحیت دارند. اما زمان اثر گزاری این محلولها نسبت به الکلی ها بالاتر بوده و اثر ضد عفونی کننده خود را در مدت زمان بیست ثانیه نمیتواند نشان دهد. محلولهای غیر الکلی (نانویی) بر پایه اب بوده و اسیبهای پوستی و ریوی یجاد نمیکنند.

محلولهای نانویی ماندگاری( اثر ضد عفونی کنندگی) طولانی تری به واسطه دارا بودن نانو ذرات بویؤه نانو ذرات نقره نسبت به محلولهای الکلی دارند .با توجه به نبود امکانات دقیق و کافی تستی امکان بررسی زمان ماندگاری در داخل کشور قابل پیش بینی نبوده و با استناد به رفرنسهای معتبر قابل پیش بینی است. برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی بیشتر بر پوست و ریه انسان نشان میدهد. محصولات بر پایه الکل باعث خشکی پوست و آسیب رساندن به ریه می شود.

 

شرکت یوماسیل (برتری محلول های نانو بر محلول های الکلی)

شرکت فردای سروش با بهره گیری از امکانات داخلی و تجربه کارشناسان خود توانسته محلولهای ضد عفونی کننده دست و سطح را طراحی نماید.که موفق به اخذ مجوزهای نانو مقیاس از ستاد نانو فناوری تاییدیه انتی باکتریال از ازمایشگاه معتبر و همکار غذا دارو تاییده یی انتی ویروس از ازمایشگاه همکار غذا و دارو شده است. در محلولهای ضد عفونی کننده دست بوماسیل علاوه بر بهره گیری از نانو ذرات نقره فلزی درصد مشخصی ایزوپروپیل الکل و گرید دارویی و روغن های گیاهی و نرم کننده پوست دست استفاده شده است که هم خاصیت اثر بخشی در مدت زمان  کمتر از30 ثانیه را دارد و هم اینکه ماندگاری طولانی تری نسبت به محلولهای الکلی داراست.

مواد ضدعفونی کننده‌ی یوماسیل مبتنی بر نانو سیلور و دارای تاییدیه از آزمایشگاه‌های همکار وزارت بهداشت است. این محصولات دارای تاییدیه آنتی ویروسی دانشگاه تربیت مدرس است که موفق به اخذ کد IRC از سازمان غذا و دارو شده است.

 

یوماسیل

 

لارم به یاداوری است محلولهای ضدعفونی کننده ی حاوی نانو ذرات نقره رو به دلیل انکه به مرور بر اثر تابش نور به اکسید نقره تبدیل میشود را نمیتوان در ظروف شفاف نگهداری نمود.موثر بودن محلول ضد عفونی کننده یوماسیل در مقابل ویروسها این است که نانو ذرات به تاجهای غشای ویروس متصل شده اند و اجازه لانه گزینی به ویروسهارا نمیدهند.

در محلول ضد عفونی کننده یوماسیل  که دو نوع نانویی و غیر نانویی میباشند به ترتیب از نانو ذرات نقره و کمپلکسهای یون نقره بهره گرفته شده که اثر بخشی و ماندگاری بالایی دارد.

از جذابیتهای محلول ضد عفونی کننده یوماسیل در محدوده بازار میتوان به عدم محدودیتهای صادرات این محصول اشاره کرد. بر خلاف محلولهای الکلی که منع صادراتی دارند این محصولات فاقد منع صادراتی میباشند.

 

صفحات پیشنهادی:

ویژگی های مواد ضد عفونی کننده

انواع ضد عفونی کننده ها

تاثیر الکل بر روی پوست

کاربرد نانو نقره در صنعت پزشکی

 

دسته بندی ها: مطالب
دیدگاه ها